Riwal hernoemt klantenportaal naar MY RIWAL

Dordrecht, 7 maart 2019 – Riwal, verhuur- en verkoopspecialist van hoogwerkers en verreikers, heeft enorme stappen gezet in de ontwikkeling van haar klantenportaal (My Riwal) om te voldoen aan de behoeften van de klant. Dit harde werk heeft geresulteerd in de nominatie voor de IAPA Digital Development Award 2019!

Het beheren van grote bouw- of industriële projecten kan complex en uitdagend zijn. Door echter gebruik te maken van innovatieve digitale technologie die wordt aangeboden via My Riwal kunnen klanten de veiligheid op de locatie verbeteren, de productiviteit verhogen en inzicht krijgen in uitstoot en gebruik, waardoor bespaard kan worden op kosten. In het My Riwal digitale klantenportaal kunnen klanten hun volledige huurgeschiedenis online bekijken. Klanten kunnen extra machines huren of afmelden. Hierdoor wordt de communicatie effectiever, omdat een gebruiker al deze handelingen 24/7 kan voltooien vanaf elke locatie.

Door de in het My Riwal portaal geïntegreerde telematica kan de gebruiker de precieze locatie zien van iedere machine, in realtime. Inclusief data over hoe vaak de machines worden gebruikt. De klant kan zelfs meldingen instellen voor specifieke periodes (bv. 24 uur), zodat ze kunnen beslissen de machine af te melden als deze niet wordt gebruikt. In het verleden was er geen inzicht in de tijd dat een machine niet gebruikt werd, een hoogwerker kon soms dagen niet worden gebruikt terwijl niemand dat in de gaten had. Bij Riwal helpen we de klant deze gebruikspatronen te begrijpen en hier beter op in te spelen.

Bovendien biedt My Riwal data van de totale uitstootbesparingen die mogelijk zijn wanneer elektrische en hybride materieel ingezet wordt in plaats van diesel aangedreven machines. Hierdoor worden klanten gestimuleerd na te denken over het inzetten van 100% elektrische materieel van Riwal, zonder dat dit invloed heeft op de prestaties van de machines. Klanten kunnen deze data ook downloaden en gebruiken voor duurzaamheidsrapportages.

Verder maakt My Riwal het ook mogelijk voor (onder)aannemers om digitaal als team samen te werken aan een project. Als Riwal bijvoorbeeld zes klanten heeft die op de dezelfde bouwlocatie werken, kan er een project worden aangemaakt in het portaal zodat elke (onder)aannemer de machines van de ander kan zien. Dit zichtbaarheidsniveau kan de productiviteit van het terrein enorm verbeteren.

Momenteel wordt My Riwal gebruikt door klanten in Nederland, België, Denemarken, Frankrijk en Polen. Andere landen zullen volgen.

Pedro Torres, COO of Riwal, licht toe: “My Riwal is ontworpen om klanten te helpen weloverwogen beslissingen te nemen. Niet alleen door aan de huurprijs te denken, maar aan het volledige kostenplaatje van het huurproces en het gebruik van elke machine. Door klanten beter inzicht in de kosten en het gebruik te geven, zorgt Riwal dat haar klanten nóg efficiënter, productiever en veiliger werken.”